B2C (Business to Customer) Pazarlama Nedir?

B2C (Business to Customer) Pazarlama Nedir?

B2C, üreticinin tüketicilere ürünlerini elektronik ortam üzerinden satışa sunması faaliyetini ifade eder. B2C pazarlama, Business To Consumer kavramının açılımıdır ve bu sistem, e-ticaret konusunda en yaygın olarak kullanılan ve bilinen iş modelidir. Sanal mağazalar ve web portalları B2C pazarlama modelindeki e-ticaret faaliyetlerine örnektir. Genel olarak, tüm ticari işletme ve markaların kendi web siteleri üzerinden pazarlama ve satış yapma faaliyetleri B2C pazarlama kapsamına girer. B2C siteleri, üreticiden tüketiciye ulaşan tüm e-ticaret sitesi sistemlerini içermektedir. En iyi Business to Customer sitelerinin en büyüğü elbette amazon internet sitesidir. Amazon; gelişmiş lojistik ağı, müşterilerin haklarını koruyan şirket politikaları ve kaliteli hizmet anlayışı ile dünyada e-ticaret konusunda bir numara olmuştur.
 

B2C Pazarlama Kavramı Üzerine

Bir marka ya da işletmeci e-ticaret sitesine ürün ve hizmetlerini yerleştirir. Müşteri ise elektronik ortam üzerinden ürün ve hizmeti sipariş eder. Müşteri sipariş verdikten sonra havale, eft ya da kapıda ödeme, kredi kartı, sanal POS, gibi seçenekler ile ürün ya da hizmetin bedelini öder.  VPOS denilen kredi kartı ile alışveriş yapma olanağı sağlayan bu sistem oldukça güvenli ve gizlilik içeren bir mekanizmadır.

Bir-e ticaret faaliyetinde bulunuyorsanız ilk yapmanız gereken mutlaka SSL sertifikası almaktır. SSL sertifikası, internet sitelerinde veri güvenliğinin sağlanması amacı ile kullanılan bir sistemdir. Bu sertifika sayesinde işletmeniz, müşterilerin kişisel bilgilerini ve kredi kartı bilgilerini başkaları ile paylaşmayacağınızı taahhüt eder. SSL sertifikası, internet sitesi ve sunucu arasında veri transferi gerçekleştirildiğinde, verilerin şifrelenmesini garanti eder. Böylece bilgiler gizliliğini ve güvenliğini korur.




Yorum Yap


POPÜLER YAZILAR
SON YORUMLAR