iyi bir web site nasıl olmalıdır.

ilk izlenim
İlk izlenim önemlidir. Sizi hiç görmeyen bir firmanın dijital ortamda web sitenizle ilk karşılaşmasını düşünün. Evet aslına bakarsak bir çoğumuz artık firmaların web sayfalarına bakarak da temasa girip girmeme kararı veriyoruz. Web sitenizle ilk karşılaşmada pozitif yönde bir etki yaratabilirseniz, kullanıcının şirketinizle yada markanızla etkileşime girme oranı da bir o denli artacaktır.
 
İyi kurgulanmış ve kaliteli bir tasarıma haiz bir internet sayfası bununla birlikte Google tarafınca da sevilen ve sizi üst sıralara taşıyacak önemli bir etkendir. Güncelliğini koruyan şirketler konumlarını muhafaza eder. Bu nedenle web sitenizi de güncel tutmak size artı kıymet katarak yükselmenize sebep olacaktır.
 
Öyleyse çağdaş, kaliteli ve başarılı bir web sitesinin eğer olmazsa olmazı  inceleyelim: 

Responsive
Son yıllarda yaşamımıza giren responsive tasarım Google’ın bunu bir SEO kriteri olarak idraklayacağını açıklamasından itibaren hızlı bir mecburi bir değişiklik süreci geçirdi. Bir ihtimal hatırlarsanız ilk bu değişiklik gerçekleştiği sırada SEO sıralamaları altüst oldu responsive siteler yukarı sıralara çıkarken zirvede olan fakat responsive olmayan bir çok web sitesi alt sıralara geriledi. Bu değişiklikle beraber anlıyoruz ki günümüzde güncel bir web sitesinin en önemli göstergesi ve olmazsa olmazı responsive tasarıma haiz olmasıdır. Daha önce yayınlamış olduğumuz neden Mobil Uyumlu internet sayfası  adlı yazı de yer verdiğimiz gibi mobil tasarımın kullanımları farklı olsa da en çok tercih edilen responsive(elastik) tasarımdır.
Tabi burada tarayıcıya bakılırsa ekran boyutuna bakılırsa yanıt veren ve içinde ne olduğu buna gore şekillendiren ve görüntülenmesini sağlayan bir yapıdan söz ediyoruz. Bir internet sayfası aynı kod tabanını kullanarak bilgisayar, tablet ve telefonda kusursuz bir görünüm sağlıyorsa kullanıcı deneyimi açısından da harika bir edinim sunuyor anlamına gelir. O nedenle kaliteli bir web sitesinin ilk kaideının responsive tasarım bulunduğunu söylebiliriz.


Tertipli Tasarım ve iletiınız
Eski dehemmiyet internet sayfalarına bakmış olduğumızda herşeyin statik olarak yerleştirildiği ve ne olursa olsun bir geri bildirime kapalı bir sisteme haiz bulunduğunu görebiliriz. Hatta internet sayfası demek her sayfada firmanızla ilgili daha çok içerik vermek zorunluymuş benzer biçimde hareket ediyordu. Her neyse ki bu artık geride kalan bir kullanım şekilı. Artık hedefe yönelik anlatılmak istenilenin özetle ve doğrudan iletildiği daha geniş ekran tasarımları ilgi çekiyor. Hatta eski yapıya bağlı kalmakta ısrarcı davranılmış tasarımlar itici bulunuyor.
Aslolan önemli olan mevzu şu ki tasarımınız ve mottonuz kurumsal kimliğinizi ve markanızı yansıtıyor olmalı ve mümkün olduğunca net ve özlü bir biçimde iletilmelidir. Çünkü artık yaşam çok hızlı akıyor ve insanoğluı çekmek için çok fazla vaktiniz yok. Cep telefonundan sitenizi ziyaret eden bir kullanıcıyı yada bilgisayarından sitenizi açan sabırsız bir kullanıcıda o ilk etkiyi yakalayamazsanız bir ihtimal birdaha o kişiye asla ulaşamazsınız. İnsanların karışık bir internet sayfası için kısa vakitı ve sınırlı hoşgörüleri var. Sayfadaki en belirgin cümleniz birkaç cümle ile ne meydana getirdiğinızı anlatacak türden olmalıdır. Dikkat çekmeyi başardığınızda çok daha çok kullanıcıyı web sitenizde tutabilir ve sizinle etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz. Kaliteli bir internet sayfasına haiz olmanın ikinci kuralı da bu şekilde tamamlanmış olacaktır.

Tutarlı Markalaşma
Web sitenizde tasarım ve bildiriınız ile olumlu yönde izlenim yarattıktan sonra muhtemelen kullanıcı öteki sayfalarda da gezinmeye başlayacaktır. Burada önemli olan aynı bütünlüğün iç sayfalarda da sağlanmasıdır. Çünkü ziyaretçi başka bir sayfaya yönlendiğinde farklı bir yapıya haiz bir sayfa ile karşılaşırsa bu anlam karmaşasına yol açarak kullanıcı deneyiminde negatif etkiye niçin olmaktadır. Burada istikrarlı bir halde uygulanan markaya uygun meydana getirilen tasarım ile birlikte kullanıcının zihninde bütmeşhurk sağlayarak markalaşma yolunda ilk adımı atabilirsiniz.  Kullanıcılar özellikle bu mevzuda çok hassastır ve insanoğluın zihninde yer etmek istiyorsanız kurumsal kimliğinizin dışına web sitesinde de çıkmamalısınız. Bu adımı da tamamladıktan sonrasında başarılı bir internet sayfasına haiz olacaksınızdır.
 
Ek olarak  markalaşma sürecinde daha çok kullanıcıya ulaşmak feysbuk ve Twitter’a post atmaktan çok daha fazlasıdır. Bunun yanına instagram ve Snapchat şeklinde platformları da eklemek daha çok kullanıcıya ulaşmak için büyük öneme haizdir. Özetlemek gerekirse dijital kimliğiniz içinde bulunmuş olduğumuz dijital çağ’da markanızı tanıtmak için en iyi yöntemdir. 

DİĞER BLOG / DUYURU